Interview om min børnesangbog til Forbindelser.dk – et kulturelt tidsskrift.

I forbindelse med udgivelsen af min børnesangbog, blev jeg kontaktet af Hans Elbeshausen, lektor på IVA/ det Informationsvidenskabelige akademi (tidligere Danmarks Biblioteksskole) og redaktør for det kulturelle nettidsskrift Forbindelser, der behandler kulturens mangfoldighed på et akademisk niveau.

Som de selv skriver, så henvender Tidsskriftet  sig til den interesserede offentlighed, til kulturproducenter og kulturformidler samt de faglige fora i kulturproducerende og -formidlende institutioner, der har til hensigt at fremme dialogen mellem forskellige kulturer og etniske grupperinger i Danmark og Norden.

Hans er samtidig også min kollega på IVA/ KU, men arbejder i afdelingen i København, mens jeg primært sidder i afdelingen i Aalborg, så jeg kender ham ikke så godt. Jeg har tidligere haft ham til en forelæsning, da jeg selv var studerende på IVA, så det var med en vis autoritetsfrygt, jeg gik i gang med at besvare hans spørgsmål.

Det var udfordrende, men også sjovt at skulle tænke mere teoretisk og akademisk over, hvad mit formål var med børnemusikken og hvorfor jeg har gjort, som jeg har. Ofte er de to verdener, jeg arbejder i (som børnemusiker på den ene side og som universitetsstudievejleder på den anden side) ikke blandet sammen, men det blev de så her 🙂

Og her er resultatet af interviewet2015-02-18 10.11.42

Følg mig på Facebook

Skriv et svar

